Search This Blog

Tuesday, May 22, 2012

Review Filem Melayu 2012

Kalau lu cakap orang Melayu yang tak tengok filem Melayu TAK PATRIOTIK, gua akan ikat leher lu dekat jejambat KLCC. Kenapa gua cakap macam tu?

BERANI PUNYA BUDAK
  1. Tagline "Kalau takut dipukul gengster, jangan berumah dekat rumah gengster" - Kelakar ke beb?? 
  2. Grafik - 100% tiru Grand Theft Auto (PC Game, 2004). Kamon la, tiru-meniru ni kerja budak2 sekolah aje beb.
Berani Punya Budak, 2012
Grand Theft Auto : San Andreas
MAN SEWEL DATANG KL
  1. Gua rasa yang sewel sebenarnya adalah produser & pengarah filem ni. Kalau lu orang tengok filem ni, dengan lu orang sekali gua anggap sewel.
  2. Bagi gua, filem ni adalah sekuel cerita Pak Pandir. Filem-filem jenis ni memang popular zaman 80an & awal 90an sewaktu Mr Os tengah laku macam goreng pisang panas.
  3. Lu tak rasa *&%^$# ke tengok filem macam ni?
Lu rasa siapa yang sewel?
JALAN KEMBALI : BOHSIA 2
  1. Dah lama gua tak dengar orang sebut perkataan 'bohsia'. Nasib baik si Syamsul Yusof ni ingat lagi.
  2. Ke si Syamsul Yusof ni koma sejak tahun 1998 sekarang baru tersedar & terus buat filem?
Filem cerita pasal Bohjan lu tak nak buat ke beb?
JIDIN SENGAL
  1. Komen gua, sama mcm filem MAN SEWEL DATANG KL.
  2. Cukup-cukuplah filem yang membodohkan bangsa sendiri ni. 
Jidin Sengal
SEE FOOD
  1. Ramai yang puji filem animasi tempatan ni, tapi tidak bagi gua.
  2. Bagi gua, kalau tak boleh buat lebih baik dari Finding Nemo atau Shark, baik jangan buat terus. 
  3. Orang tak tengok filem semata-mata sebab filem tu 'Made in Malaysia'. Kalau filem tu datang dari negara tanpa nama sekali pon, kalau ceritanya bagus, ia tetap bagus. 
  4. Produser mengharapkan 'simpati' rakyat Malaysia untuk melariskan filem. Lu patut jual filem atas merit filem itu sendiri. Bagi gua, lu orang tak ubah macam orang kaya yang mengemis duit rakyat miskin.
See Food
Sebenarnya, banyak lagi filem Melayu tahun 2012 yang gua sendiri pon malas nak ulas. Lu Google sendiri la.

2 comments:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=K4m5oFAR3k8

    ini test shot untuk filem PATRIOT. Hope you enjoy watching it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes I'm enjoying it. Tp watak jahat berambut panjang ala2 samseng tu agak 1990-an la.

      Delete