Search This Blog

Thursday, March 22, 2012

Bandar Sri Damansara berhantu?

Gua dah emel Mazidul 999 tapi takde respon. Jadi gua terjah secara solo.

Gua cukup sinonim dengan Bandar Sri Damansara (BSD). Gua pernah tinggal dan sekarang bekerja di kawasan ni. Untuk rekod, BSD adalah di bawah seliaan Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

Terletak di pinggiran Kuala Lumpur, BSD mempunyai landskap semulajadi yang menyenangkan baik untuk kediaman ataupun pusat perniagaan.

Tapi itu dulu...

Selamat datang ke Petaling Jaya
Dengan kebanjiran para Ah Long beserta iklan-iklan haram mereka, ditambah dengan iklan para oportunis membuatkan BSD umpama bandar hantu yang sedang menunggu masa untuk meracau seterusnya merasuk penduduk sekitar. Berikut gua panjangkan beberapa gambar bukti kewujudan hantu di BSD.

Hantu pondok telefon. Sangat popular sekitar 90-an
Hantu parking. Kalau takde duit nak bayar, boleh contact Ah Long
Hantu sedang berebut kawasan
Jalan ke neraka? 
Pokok pon tak terkecuali dari dirasuk hantu Ah Long
Gua harap pihak berkuasa sama ada MBPJ atau PDRM akan mengambil tindakan tegas terhadap pelaku iklan-iklan haram khasnya di BSD dan umumnya di seluruh Malaysia. Gua tidak menolak kemungkinan jenayah yang lebih berat seperti penipuan, samun, culik dan bunuh mungkin bertitik tolak dari iklan-iklan haram seperti ini. Ayuh banteras, kami sentiasa menyokong anda!






2 comments:

  1. Ini belum kira Hantu Bermusim yg datang sekali setiap 5 tahun.

    Mohon terjahan ekslusif tentang Hantu Bermusim ini yg dikhabarkan akan amuk tahap klimaks setiap kali menjelang PRU..

    ReplyDelete
  2. Berita Harian hari ni cerita pasal iklan haram. Hmm, gua dah terjah lama dah.

    ReplyDelete