Search This Blog

Friday, March 2, 2012

Basikal



Dalam hidup gua, gua ada banyak basikal. Tapi tu dulu la, 20 hingga 25 tahun lepas. Lepas tu, gua tak pernah ada basikal sampai sekarang. Basikal pertama gua adalah BMX warna hitam. Bapak gua belikan. Handle basikal tu patah sebab gua selalu off-road masuk kebun getah. 

Sekarang, gua rasa dah tiba masanya untuk gua kembali mengayuh. Gua harap gua masih belum lupa mcm mana nak tunggang basikal. Ataupun bini guna akan hempuk gua dgn basikal tu. Ha ha ha. Selepas beberapa bulan buat survey dibantu oleh kawan gua masa sekolah dulu, gua dah kenal pasti basikal apa gua nak beli. Esok, InsyaAllah gua akan ke kedai basikal K&L dekat Serdang.

Ini adalah sebahagian usaha gua untuk kekal cergas dan sihat di samping mengekalkan kehijauan alam semula jadi. Ha ha ha.

3 comments:

  1. Arggh.. kemajuan anda dlm sektor berbasikalan menjadi inspirasi racun aku.

    Sudah beli mohon pacakkan gambar kau naik beskal dlm ini blog (supaya boleh dikepalabanakan)

    Hahahah!

    ReplyDelete
  2. Haha. Ayuh menunggang. The more the merrier.

    ReplyDelete
  3. tahniah. anda merupakan orang ketiga yang diracun oleh aku untuk membeli basikal.
    aku doakan jangan putus semangat walau kayuh sorang. aku kayuh sorang selama setahun stgh sblm jumpa member kat putrajaya.
    jgn lupa 11 mac kayuhan offroad nilai spring

    ReplyDelete