Search This Blog

Thursday, March 15, 2012

Makan

Untuk pertama kalinya, gua akan cerita pasal makanan. Tempat makan pertama yang gua terjah ialah Restoran Kasturi, Jalan Kenanga SD 9/4, Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur. Untuk pengetahuan lu, gua adalah Mayor Foursquare yang rasmi untuk restoran ini. He he he.

Setelah lebih 6 bulan dekat sini, baru gua perasan ada tempat makan yang best berhampiran tempat kerja gua. Restoran ni dibuka dari pukul 7.30 pagi - 5.00 petang setiap hari kecuali Isnin pertama & ketiga setiap bulan. Kalau lu orang datang pagi, boleh la layan meehoon goreng, nasi lemak, lontong, roti arab dan kuih-muih. Gua syorkan lu orang try meehoon goreng, boleh tahan beb. Kalau nak best lagi, lu tunggu pukul 9.00 pagi, dia hidang laksa johor pulak. Terbaik!

Laksa Johor
Kalau tengah hari, restoran ni hidang nasi campur dengan ikan bakar. Rata-rata lauk dia ada pengaruh Johor (Gua syak tokey restoran ni orang Johor). Pilihan gua dah semestinya ikan bakar. Masakan asam pedas tak mencapai standard sebab gua rasa asam pedas isteri gua lagi sedap. He he he. Tapi, gua tak pissed-off sebab gua sedar bukan senang nak masak asam pedas yang betul-betul sedap. Lagi pun, banyak lauk-pauk lain lu boleh makan kat sini.
Ikan pari bakar
Macam Chef Wan pulak gua membebel. Ok la, senang cerita lu datang sini try sendiri. Puas hati beb!

No comments:

Post a Comment